Výsledky vyhľadávania pre výraz "4mok56dlq3rjnl"
Čo znamená COP?
Pomer medzi pridanou energiou (príkon tepelného čerpadla) a vyrobenou tepelnou energiou je hodnota COP. Tepelné čerpadlá môžu mať COP až 4 a viac (v závislosti od vonkajšej teploty), bežné elektrokotly môžu mať COP maximálne 1, čo znamená, že tepelné čerpadlo spotrebuje 4-krát menej elektrickej energie, a to predstavuje 70- až 80-percentnú úsporu elektrickej energie oproti klasickým elektrokotlom.
Príklad:
COP3 = 1 kW spotrebovanej energie voči 3 kW vyrobenej energie.
Na princípe čerpadla fungujú mnohé prístroje, ktoré bežne poznáme zo svojho okolia – napríklad chladnička, mraznička či klimatizácia.
Aká je spotreba kotla na splyňovanie dreva?
Spotreba paliva v splyňovacom kotle na drevo sa pohybuje od asi 4 kg/hod. pre kotol s výkonom 18 kW až po 18 kg/hod. pre 80 kW zariadenie vhodné pre veľké rodinné domy. V našich klimatických podmienkach spotrebuje nezateplený rodinný dom s plochou 150 m2 v kotle s výkonom 18 až 25 kW za vykurovaciu sezónu asi 12 m3 drevených polien.
Pre štandardný rodinný dom bez zateplenia s celkovou vykurovanou plochou 150 m2, v ktorom žije štvorčlenná rodina, je potrebných cca 2 674 m3 zemného plynu, respektíve 22 300 kWh tepla. Z porovnania vyplýva, že pri využití zemného plynu by náklady na vykurovanie ročne dosiahli 1 403 €. Ak by sa na vykurovanie využívala drevná biomasa v splyňovacom kotly, náklady by pri rovnakých podmienkach boli len 675 €.
Prečo sú technické požiadavky na kotly na biomasu prísnejšie, ako uvádzajú aktuálne platné technické normy?
V rámci projektu Zelená domácnostiam II budú v prípade kotlov na biomasu podporované iba nízkoemisné zariadenia s vyššou energetickou účinnosťou v súlade s požiadavkami navrhovanej smernice o obmedzení emisií určitých znečisťujúcich látok do ovzdušia zo stredne veľkých spaľovacích zariadení a v súlade s nariadením Komisie 2015/1189 z 28. apríla 2015, ktorým sa vykonáva smernica 2009/125/ES, pokiaľ ide o požiadavky na ekodizajn kotlov na tuhé palivo. Tieto podmienky sú uvedené aj v zásadách výberu projektov v kapitola 2.4.2.3 Operačného programu Konkurencieschopnosť a hospodársky rast.
Ako môžem požiadať o ukončenie zmluvy na odbernom mieste?
Stačia na to 4 kroky
- Predloženie žiadosti o zmenu zmluvného vzťahu na odbernom mieste (ďalej len žiadosť) – ukončenie zmluvy
Zákazník predloží dodávateľovi vyplnený formulár :
(vyplní body 1, 2, 3).
Zákazník žiadosť postúpi pridelenému manažérovi starostlivosti o zákazníkov. - Postúpenie žiadosti o zmenu zmluvného vzťahu – ukončenie zmluvy na odbernom mieste príslušnému prevádzkovateľovi distribučnej sústavy
Dodávateľ zabezpečí postúpenie žiadosti v elektronickej forme príslušnému prevádzkovateľovi distribučnej sústavy v súlade s platnou technickou špecifikáciou výmeny dát a v súlade s rozhodnutiami Úradu pre reguláciu sieťových odvetví vo veci rozhodnutia o návrhu ceny za prístup do distribučnej sústavy a distribúcii elektriny. - Akceptácia/zamietnutie žiadosti o zmenu zmluvného vzťahu príslušným prevádzkovateľom distribučnej sústavy
Prevádzkovateľ distribučnej sústavy žiadosť akceptuje, resp. zamietne na základe splnenia/nesplnenia podmienok uvedených v krokoch vyššie. O výsledku rozhodnutia informuje dodávateľa v elektronickej forme. - Akceptácia/zamietnutie žiadosti o zmenu zmluvného vzťahu príslušným prevádzkovateľom distribučnej sústavy
Dodávateľ poskytne informáciu zákazníkovi o akceptácii/zamietnutí žiadosti. Ak je proces akceptovaný, dodávateľ pošle odberateľovi nasledujúce doklady:
- oznámenie o ukončení zmluvy v jednom vyhotovení,
- prílohu č. 1 k zmluve o dodávke, distribúcii elektriny (ďalej len zmluva) – Zoznam odberných miest vo dvoch vyhotoveniach (ak v zmluve nie je uvedené inak).
Ak prevádzkovateľ distribučnej sústavy žiadosť zamietne, dodávateľ informuje odberateľa o dôvodoch zamietnutia. Po ich odstránení posiela dodávateľ opätovnú žiadosť prevádzkovateľovi distribučnej sústavy.
Potrebujem zmeniť technické údaje odberného miesta. Ako?
Stačí na to 5 jednoduchých krokov
1. Predloženie žiadosti o pripojenie odberného miesta a uzatvorenie zmluvy o pripojení do distribučnej sústavy
O zmenu technických údajov na odbernom mieste žiada zákazník vtedy, ak potrebuje:
- zmeniť hodnotu hlavného ističa,
- zmeniť maximálnu rezervovanú kapacitu,
- realizovať rekonštrukciu prípojky,
- inštalovať el. vykurovanie.
Zmene hodnoty hlavného ističa a zmene max. rezervovanej kapacity predchádza uzatvorenie zmluvy o pripojení do distribučnej sústavy (ďalej len zmluva). Zmluva sa uzatvára medzi odberateľom a príslušným prevádzkovateľom distribučnej sústavy, t. j. mimo dodávateľa. Detailný postup na uzatvorenie zmluvy je uvedený na stránkach prevádzkovateľov distribučných sústav:
Ak zákazník žiada zmeniť distribučnú sadzbu alebo rezervovanú kapacitu bez zmeny maximálnej rezervovanej kapacity, netreba žiadať o uzatvorenie zmluvy o pripojení do distribučnej sústavy.
2. Predloženie žiadosti o zmenu zmluvného vzťahu – zmena technických údajov odberného miesta
Pri zmene technických údajov na odbernom mieste zákazník predkladá dodávateľovi vyplnený formulár:
(vyplní body 1, 2, a 5). K žiadosti priloží kópiu zmluvy o pripojení do distribučnej sústavy (ak uzatvorenie vyžadujú pravidlá prevádzkovateľa distribučnej sústavy – 1. KROK) a vyjadrenie prevádzkovateľa distribučnej sústavy. Pri zmene hlavného ističa alebo typu merania zákazník predloží správu o odbornej prehliadke a odbornej skúške el. zariadenia.
Zákazník žiadosť postúpi pridelenému manažérovi starostlivosti o zákazníkov.
3. Postúpenie žiadosti o zmenu zmluvného vzťahu – zmena technických údajov odberného miesta príslušnému prevádzkovateľovi distribučnej sústavy
Dodávateľ zabezpečí postúpenie žiadosti v elektronickej forme príslušnému prevádzkovateľovi distribučnej sústavy v súlade s platnou technickou špecifikáciou výmeny dát a v súlade s rozhodnutiami Úradu pre reguláciu sieťových odvetví vo veci rozhodnutia o návrhu ceny za prístup do distribučnej sústavy a distribúcii elektriny.
4. Akceptácia/zamietnutie žiadosti prevádzkovateľom distribučnej sústavy
Prevádzkovateľ distribučnej sústavy žiadosť akceptuje, resp. zamietne na základe splnenia/nesplnenia podmienok uvedených v krokoch vyššie. O výsledku rozhodnutia informuje dodávateľa v elektronickej forme.
5. Poskytnutie informácie odberateľovi o vyriešení žiadosti, vystavenie a zaslanie príslušných dokladov
Dodávateľ poskytne informáciu odberateľovi o akceptácii/zamietnutí žiadosti. Ak je proces akceptovaný, dodávateľ pošle odberateľovi nasledujúce doklady:
- prílohu č. 2 k zmluve o dodávke a distribúcii elektriny (ďalej len zmluva) – Technická špecifikácia odberného miesta vo dvoch vyhotoveniach (ak v zmluve nie je uvedené inak),
- pri vybraných procesoch dodávateľ posiela aj dohodu o platbách za odobratú, ale zatiaľ nevyfakturovanú elektrinu – faktúra v jednom vyhotovení.
Ak prevádzkovateľ distribučnej sústavy žiadosť zamietne, dodávateľ informuje zákazníka o dôvodoch zamietnutia. Po ich odstránení pošle dodávateľ opätovnú žiadosť na prevádzkovateľa distribučnej sústavy.
Ako môžem zmeniť variant Virtuálnej batérie od SSE – IDEAL vs. EXTRA?
Variant je možné zmeniť k výročiu zmluvy, raz za 12 mesiacov. Je potrebné osloviť našu zákaznícku linku, prípadne navštíviť zákaznícke centrum alebo nás kontaktovať e-mailom s požiadavkou najskôr 3 mesiace pred výročím zmluvy na Virtuálnu batériu od SSE.
Koľko trvá inštalácia zariadenia OZE?
Pre splnenie podmienok je nevyhnutné zariadenie inštalovať do 6 mesiacov od získania poukážky. Naše projekty inštalácie trvajú štandardne 2 – 3 mesiace. Samozrejme, závisí to od konkrétneho projektu a času na získanie všetkých potrebných povolení a vyjadrení (od distribučnej spoločnosti, stavebného úradu a pod.).
Aké sú povinné prílohy pri podaní žiadosti?
Povinné prílohy pri podaní žiadosti:
- písomná správa z účelového energetického auditu,
- súbor údajov na monitorovanie obnoviteľných zdrojov energie,
- vyhlásenie MSP o prijímaní minimálnej pomoci za posledné 3 fiškálne roky,
- doklady, preukazujúce oddelenie činností, resp. oddelenie účtovníctva,
- plnomocenstvo – ak ide o osobu konajúcu v mene MSP a je odlišná od štatutárneho orgánu,
- čestné vyhlásenie.
Prečo možno získať pri kotloch na biomasu podporu len v tom prípade, ak sa novým kotlom nahradí kotol na fosílne palivá?
Prečo mám vo faktúre mínus 2 000 kWh, keď vidím, že som vyrobil 4 000 kWh?
Zákazníkovi zohľadníme vyrobenú a odovzdanú elektrinu do výšky ročnej spotreby na odbernom mieste maximálne však podľa zvoleného variantu do 2 000 kWh/6 000 kWh.
Príklad:
Zákazník odovzdal do distribučnej siete 4 000 kWh. Jeho spotreba na faktúre je 2 500 kWh a má zvolený variant Virtuálnej batérie od SSE Ideal (kapacita 2 000 kWh).
Na faktúre mu odpočítame cenu dodávky elektriny vo výške 2 000 kWh (maximum pre zvolený variant). Zvyšok, teda 2 000 kWh, poskytol bezodplatne do siete – s elektrinou neobchodujeme, odpočítavame len cenu dodávky elektriny. A keďže máte spotrebu nižšiu ako výrobu a zároveň máte Virtuálnu batériu od SSE Ideal s kapacitou do 2 000 kWh, nemôžeme vám nadbytok vyrobenej elektriny zohľadniť vo faktúre.
Ako môžem zriadiť SEPA inkaso ako veľkoodberateľ?
Preddavkové platby a faktúry za dodávku elektriny alebo plynu môžete uhrádzať prostredníctvom SEPA inkasa, ktoré vám ušetrí čas a zabezpečí, že vaša platba prebehne automaticky.
Ako prvé vypíšte Mandát pre SEPA inkaso pre veľkoodberateľov, ktorý nájdete v dokumentoch na stiahnutie.
Vyplnený a podpísaný mandát môžete preskenovať a zaslať nám e-mailom na adresu ondrej.janotka@sse.sk alebo môžete originál vyplneného a podpísaného tlačiva poslať na adresu:
Stredoslovenská energetika, a. s.
Sekcia Predaj biznis zákazníkom
Pri Rajčianke 8591/4B
010 47 Žilina
Po zaevidovaní vašej požiadavky na aktiváciu SEPA inkasa vám odošleme číslo mandátu (UMR) a identifikačné číslo Stredoslovenskej energetiky, a. s. (CID).
Na úspešné zriadenie SEPA inkasa je potrebné, aby ste o inkaso požiadali aj svoju banku, ktorá bude od vás vyžadovať UMR a CID kód. Až po udelení vášho súhlasu banke bude následne dochádzať k automatickým platbám za energie.