Existuje niekoľko spôsobov, ako ušetriť na účtoch za energie – od inventúry v hrncoch až po využívanie plnej kapacity práčky. Niektoré príčiny zvýšenej spotreby sa však vedia celkom dobre maskovať. Reč je o spotrebičoch, ktoré pravidelne používate, a zdá sa, že fungujú bez problémov. Menšia porucha alebo opotrebovanie kľúčovej súčiastky však môžu zvýšiť odber energie aj o desiatky percent oproti hodnotám, ktoré si prečítate na vyblednutom energetickom štítku.
Už jeden spotrebič môže byť vinníkom
zvýšených faktúr za energie.
Zamerajte sa predovšetkým na spotrebiče s celodennou prevádzkou, ako je chladnička alebo mraznička. Príčinou vyššej spotreby môže byť aj práčka, sušička či umývačka riadu. Aby ste mali presný prehľad, koľko konkrétny prístroj „žerie“, využite možnosť zapožičať si od SSE merač spotreby na 7 dní zadarmo.
Prekvapil vás nedoplatok za elektrinu? Vidíte na vyúčtovacej faktúre podstatne vyššiu spotrebu, ako tomu bolo v predchádzajúcich obdobiach? Do našich domovov z roka na rok pribúdajú ďalšie nové spotrebiče a elektronika s množstvom funkcií. Nemožno im uprieť ich prínos, no zároveň sa ani nedá očakávať, že budú pracovať bez zdroja energie.
Ak ste si napríklad kúpili odvlhčovač vzduchu s príkonom 200 W, päťhodinová prevádzka spotrebuje 1 kWh elektriny. Pri dennom používaní v približne rovnakom čase už za tri mesiace navýši len tento jeden prístroj spotrebu o 90 kWh. Čo to znamená? Mobilná klimatizácia, čistička vzduchu či prenosný elektrický ohrievač môžu znamenať stovky kilowatthodín v ročnej vyúčtovacej faktúre navyše. Pri nákupe nového spotrebiča sa teda určite rozhodujte aj podľa jeho energetického štítku.
Ako domácnosť nezaťažovať nadmernou spotrebou?
Stredoslovenská energetika poskytuje bezplatné poradenstvo v oblasti energií, ktoré zasiela svojim zákazníkom priamo na ich aktuálnu e-mailovú adresu. Odborníci na energie sa raz ročne, bezprostredne po vyúčtovaní, detailne pozrú na spotrebu energií svojich odberateľov a prehodnotia vhodnosť sadzby, ktorú aktuálne využívajú. Práve nevhodne zvolená sadzba totiž môže spôsobovať nechcené navyšovanie faktúr za energie. Ak by to bol aj váš prípad, SSE vás na situáciu upozorní a navrhne zmenu sadzby aj s odhadom možnej úspory. V prípade, ak je vaša sadzba nastavená správne, pozrite sa na svoje návyky a investujte do drobných zmien vo svojej domácnosti, pretože aj malé úpravy vám pomôžu znížiť náklady na energie a ušetriť.
Pre zákazníkov Stredoslovenskej energetiky je navyše k dispozícii aj bezplatná zákaznícka eZóna SSE, vďaka ktorej máte prehľad o ročnej spotrebe energií vo svojej domácnosti či na viacerých odberných miestach. Jednoducho si overíte, či a aký nedoplatok alebo preplatok aktuálne máte.
Prostredníctvom zákazníckej eZóny SSE môžete takisto z pohodlia domova zaplatiť svoje faktúry a zálohy za energie online. Prehľady o ročnej spotrebe, zálohových platbách, faktúrach či aktuálnej sadzbe tak máte so zákazníckou zónou vždy na jednom mieste. Navyše si cez eZónu SSE rýchlo a jednoducho objednáte nové služby od Stredoslovenskej energetiky, zadáte samoodpočet, vyriešite prepis energií a svoje požiadavky súvisiace s odberom plynu či elektriny zadáte 24/7 rýchlo a pohodlne, nech ste kdekoľvek. Ak patríte medzi zákazníkov Stredoslovenskej energetiky, v eZóne SSE nájdete aj svoj osobný zľavový kód, ktorý môžete využiť na vybraný sortiment kvalitných produktov od overených značiek.
Zaregistrujte sa na sse.sk/ezona alebo si bezplatne stiahnite mobilnú aplikáciu eZóna SSE z Google Play alebo App Store a využívajte všetky výhody eZóny SSE.
O výhodách zákazníckej eZóny SSE sa dozviete viac na sse.sk/ezonainfo a tiež v krátkom Youtube videu.