Čo je porucha a ako ju môžem nahlásiť?
A: Porucha v dodávke elektriny alebo plynu
Pokiaľ na vašom odbernom mieste došlo k prerušeniu dodávky elektriny/plynu:
- v prípade elektriny si skontrolujte vaše ističe a preverte dodávku elektriny vo vašom okolí,
- v prípade plynu skontrolujte hlavný uzáver,
- overte si úhradu zálohových faktúr za elektrickú energiu/plyn, či nie je vaše odberné miesto odpojené pre neplatenie,
- preverte, či nejde o plánovanú odstávku.
Ak po preverení vyššie uvedených situácií porucha pretrváva alebo si neviete poradiť so vzniknutou situáciou, kontaktujte nonstop poruchovú linku.
B: Porucha meracieho zariadenia
Elektromer
Ak máte podozrenie, že váš elektromer nie je v poriadku, vykonajte hrubú kontrolu elektromera:
Hrubá kontrola mechanického elektromera:
- vypnite všetky inštalačné ističe,
- hlavný istič nechajte zapojený,
- počkajte 5 - 10 minút,
- skontrolujte koliesko elektromera. Ak je bez pohybu – elektromer je v poriadku, ak sa naďalej koliesko krúti – pravdepodobnosť poruchy.
Hrubá kontrola elektronického elektromera:
- vypnite všetky inštalačné ističe,
- hlavný istič nechajte zapojený,
- počkajte 5 minút,
- skontrolujte kontrolku elektromera. Ak neblikne červená kontrolka – elektromer je v poriadku, ak blikne červená kontrolka – pravdepodobnosť poruchy.
Ak po hrubej kontrole vzniklo podozrenie na poruchu, kontaktujte nonstop poruchovú linku.
Plynomer
Ak máte podozrenie, že váš plynomer nie je v poriadku:
- pri podozrení na únik plynu kontaktujte poruchovú linku,
- ak sa domnievate, že vaše meradlo nefunguje správne, môžete požiadať o úradnú skúšku meradla, kontaktujte zákaznícku linku.
Nenašli ste odpoveď? Kontaktujte nás