Čo je porucha a ako ju môžem nahlásiť | SSE
  • Prejsť na

Ako môžem nahlásiť poruchu na odbernom mieste?

Porucha v dodávke elektriny alebo plynu

Pokiaľ na vašom odbernom mieste došlo k prerušeniu dodávky elektriny/plynu:

  • v prípade elektriny si skontrolujte svoje ističe a preverte dodávku elektriny vo vašom okolí,
  • v prípade plynu skontrolujte hlavný uzáver,
  • overte si úhradu zálohových faktúr za elektrickú energiu/plyn, či nie je vaše odberné miesto odpojené pre neplatenie,
  • preverte, či nejde o plánovanú odstávku.

Ak po preverení vyššie uvedených situácií porucha pretrváva alebo si neviete poradiť so vzniknutou situáciou, kontaktujte nonstop poruchovú linku.

Porucha meracieho zariadenia

Elektromer

Ak máte podozrenie, že váš elektromer nie je v poriadku, vykonajte hrubú kontrolu elektromera: 

Hrubá kontrola mechanického elektromera:

  • vypnite všetky inštalačné ističe,
  • hlavný istič nechajte zapojený,
  • počkajte 5 – 10 minút.

Skontrolujte koliesko elektromera.
Ak je bez pohybu – elektromer je v poriadku, ak sa naďalej koliesko krúti – pravdepodobnosť poruchy.

Hrubá kontrola elektronického elektromera:

  • vypnite všetky inštalačné ističe,
  • hlavný istič nechajte zapojený,
  • počkajte 5 minút.

Skontrolujte kontrolku elektromera. Ak neblikne červená kontrolka – elektromer je v poriadku, ak blikne červená kontrolka – pravdepodobnosť poruchy.
Ak výsledkom hrubej kontroly je pravdepodobnosť poruchy, kontaktujte poruchovú linku.

Plynomer

Ak máte podozrenie, že váš plynomer nie je v poriadku:

  • pri podozrení na únik plynu kontaktujte poruchovú linku,
  • pri podozrení na nefunkčné meradlo môžete požiadať o úradnú skúšku meradla. Pre bližšie informácie kontaktujte zákaznícku linku spoločnosti SPP distribúcia.

Nenašli ste odpoveď? Kontaktujte nás

Prihláste sa na odber noviniek do e-mailovej schránky
Najaktuálnejšie dianie priamo vo vašej e-mailovej schránke
Odoslaním e-mailu súhlasíte so spracúvaním osobných údajov.